‘Het moet werken en het moet betaalbaar zijn’

‘Het moet werken en het moet betaalbaar zijn’

PARTNERBIJDRAGE | Specialisatie, lange termijn relaties en flexibiliteit, dat zijn volgens Eugène Tuijnman, oprichter en CEO van SLTN, de pijlers waarmee het IT-bedrijf zich onderscheidt in de markt. IT is voor elk bedrijf momenteel misschien wel de belangrijkste ‘grondstof’ voor het dagelijks functioneren. Als geen ander weet SLTN wat dat in de praktijk betekent. Niet voor niets heeft het bedrijf zowel de technische kennis als de data en applicaties in huis, als één van de weinige IT-bedrijven in ons land. Dat, naast de nuchtere aanpak, zorgt ervoor dat SLTN de wind in de zeilen heeft.

Dat blijkt onder meer uit het contract dat het bedrijf, met vestigingen in Leeuwarden en Hilversum, onlangs sloot met de Belastingdienst. „We hebben een grote aanbesteding gewonnen en mogen bij de Belastingdienst storage apparatuur plus de bijbehorende software en dienstverlening leveren, voor een periode van drie jaar. Dit houdt in dat we de IT-omgeving van de Belastingdienst duurzaam en veilig gaan inrichten, oftewel future proof, zoals wij dat noemen”, zegt een trotse Tuijnman. De opdrachtwaarde is ruim 87 miljoen euro.

Portfolio

Wat in 1997 begon als start-up is uitgegroeid tot een toonaangevend bedrijf in de IT. Niet voor niets kan SLTN, wat staat voor Solution zonder klinkers, bogen op een keur aan grote en kleinere klanten, afkomstig uit allerlei sectoren van de Nederlandse economie en dienstensector. Ministeries, provincies, gemeenten, waterschappen, alle Academische Ziekenhuizen, energiebedrijven, de drie grootste banken, verzekeringsmaatschappijen, industrie en nu dus ook de Belastingdienst; SLTN beschikt over een prachtige klantenbase en een sterk portfolio. Het bedrijf kent drie pijlers: IT-producten, ITdiensten en IT-Professionals voor de detachering. „We zijn één van de weinige IT-bedrijven die zowel de techniek als de data en applicaties in huis heeft. We kunnen derhalve de klant een complete IT-oplossing bieden.” En dat heeft voordelen. Tuijnman:„ De meeste klanten willen op IT-gebied maar één ding en dat is ontzorgt worden. Ze zijn daarvoor op zoek naar een IToplossing die veilig is, schaalbaar moet zijn, inclusief een schil van cybersecurity daar omheen. Voor veel IT-bedrijven is dat te complex, wij hebben daar vanaf dag één op ingezet en daardoor veel expertise en know how opgebouwd en met onze omvang en aantal personeelsleden kunnen wij dit waarmaken.”

Verlengstuk

De wijze waarop SLTN werkt wordt door klanten als prettig ervaren. Flexibel, specialistisch en inzetten op lange termijn relaties blijkt bijvoorbeeld wanneer er een probleem is bij de klant. Tuijnman:„ We lossen dat eerst op en praten over de kosten pas daarna. En niet andersom. Veel klanten zien SLTN als verlengstuk van hun bedrijf. En dat is precies waarnaar wij streven. Wij kennen geen standaard oplossingen. Elke klant is anders en vraagt derhalve om een andere invulling van de IT-omgeving. Daarom denken we mee, in oplossingen die passen bij die ene specifieke klant. Daarnaast proberen we de complexiteit van IT weg te houden van de business van de klant. Wij zien IT als een soort nutsvoorziening. Het moet werken en het moet betaalbaar zijn.” SLTN kan volledig merkonafhankelijk opereren. „We mogen een breed scala aan A-merken voeren, omdat we alle kennis en certificeringen daarvoor in huis hebben. Daardoor kunnen we te allen tijde kiezen voor de beste oplossing voor de klant.” Dat SLTN daarmee voorop loopt, blijkt onder andere ook uit het feit dat het IT-bedrijf inmiddels drie back-upsystemen die beschermen tegen ransomware kan leveren. En dat is, gezien de actualiteit, uitermate interessant.

‘Wij kunnen bedrijven helpen met oplossingen waardoor men sneller kan herstellen van een ransomeware-aanval’

Veiligheid

„De veiligheidsvragen rondom IT nemen alleen maar toe, zeker gezien het feit dat we tegenwoordig altijd en overal willen kunnen werken. Dat betekent niet alleen investeren in verbindingen, maar zeker ook in de vraag waar data zich bevindt en wie bij deze data kan. Dan heb je het dus over zeer bedrijf kritische situaties.” Echter, 90 procent van alle securityproblemen ontstaat door een fout of een vergissing van de mens, vertelt Tuijnman. „Vanuit SLTN wijzen we klanten erop dat het scherp houden van medewerkers een continu proces is. Dat heeft niet alleen met bewustzijn te maken, maar ook met het trainen van medewerkers, vaak kort en bondig, maar wel nodig om cybercrime buiten de deur te houden.”

Bij elk bedrijf of organisatie voert SLTN vooraf een veiligheidsscan uit waarbij de vraag ‘hoe gezond is je IT’ centraal staat. „Daaruit komt de kleur groen, oranje of rood naar voren”, legt Tuijnman uit. ‘En de klant moet dan beslissen of er eventueel actie moet worden ondernomen. Ja, bedrijven en organisaties zijn bereid om te investeren in veiligheid, zeker vanwege alle ransomware-gevallen, waardoor je organisatie volledig op slot wordt gezet. Wij kunnen bedrijven helpen met oplossingen waardoor men sneller kan herstellen van een ransomewareaanval.”

Ondertussen groeit SLTN gestaag door. Hoewel, met 30 procent over het afgelopen fiscale jaar tot 204 miljoen euro, kun je rustig spreken van een behoorlijke groei. „We groeien in nieuwe klanten, maar ook bij bestaande klanten”, zegt Tuijnman, “waarmee onze aanpak, waarbij we gaan voor lange termijn relaties, goed werkt. Aspiraties om naar het buitenland te gaan hebben we niet, er is in Nederland genoeg te doen. SLTN gaat normaal en nuchter door op de ingeslagen weg. Immers, steeds meer klanten bevestigen dat dat de juiste weg is.”

www.sltn.nl

Geplaatst op: 16 december 2021

[GA TERUG]

Geef uw reactie:

Je e-mailadres wordt niet bij je reactie gepubliceerd. We verwerken je reactie alleen om je eenmalig op de hoogte brengen van plaatsing of afwijzing van je reactie. Je naam wordt alleen geplaatst bij de reactie. Deze wordt verder niet verwerkt.