Kopen met het goede gevoel

Kopen met het goede gevoel

PARTNERBIJDRAGE | Ons interieur krijgt alle aandacht. Versterkt door corona, een oplopende huizenmarkt en uitgekiend televisiesucces groeit Keukensale en Sanisale in Leeuwarden gestaag door. „Het draait om het tevreden gevoel bij de klant, dat is waar wij het voor doen”, licht eigenaar Zacheus van der Zee toe. Keep it simple, be reliable.

Keukens en badkamers kopen doe je niet iedere dag, dus wat je koopt moet goed. Zacheus van der Zee van Keukensale en Sanisale aan de Zwettestraat in Leeuwarden begrijpt heel goed vertrouwen van je klant het hoogste goed is. „Het gaat om vertrouwen en gunnen. Niet mensen onder druk zetten, nee, geef ze de tijd om hun keuze te maken en een afgewogen beslissing te nemen.” Met de filosofie van hou het simpel, doe wat je zegt en wees betrouwbaar richtte Fred Grifhorst elf jaar geleden zijn eerste badkamerzaak op. Zes jaar gelden begon hij met keukenzaken. Die Keukensale- en Sanisale-zaken zijn de basis van de FG Groep met inmiddels 120 vestigingen in Nederland en België. De groei is bereikt door een heldere filosofie en overnames van andere ketens. De FG Groep is inmiddels de grootste aanbieder van keukens en badkamers in Nederland onder diverse formules.

Zacheus van der Zee is sinds jaar en dag eigenaar van de vestiging in Leeuwarden, waar hij keukens en badkamers onder één dak heeft. De formules spreken hem aan, juist vanwege die belangrijke uitgangspunten. „Hoe je het doet, is alles bepalend, daar voel ik me bij thuis. De eigenaar van iedere vestiging staat zelf in de winkel, we zijn direct op ons eigen telefoonnummer bereikbaar en we hebben een hoge klantwaardering. En we bieden een compleet assortiment in keuken en sanitair. Sinds kort hebben we daar ook pvc-vloeren aan toegevoegd. Steeds meer consumenten zien de voordelen van pvc-vloeren boven tegelvloeren, dus daarom bieden we nu een uitgebreid assortiment van zowel pvc-vloeren als tegels voor keuken en sanitair.”

„Er staat weer een mooi najaar te wachten. We hebben net de laatste opnames achter de rug van Kopen zonder Kijken met Jeroen Krabbé. We zijn nu drie jaar partner van het programma en het loopt echt goed. We worden zichtbaarder, we krijgen meer mensen in de winkels. Het is een goede formule die veel mensen aanspreekt en waar wij heel blij mee zijn. Het is niet alleen de aandacht: mensen raken geïnspireerd, zien wat er mogelijk is op gebied van ontwerp en inrichting en komen met duidelijke vragen en wensen naar ons toe. In november hebben we nog de nodige verrassingen, maar wat dat is wordt dan wel duidelijk.”

Realistisch ontwerp

„Televisieprogramma’s als Kopen zonder Kijken hebben onze klanten ook geleerd hoezeer ze op realistische wijze betrokken kunnen worden bij het ontwerp van hun nieuwe keuken of badkamer. Digitale technologie en VR- brillen maken het mogelijk om een heel getrouw beeld te maken van het ontwerp en dat heel snel en realistisch te delen met de klant.

„Door corona merken we helaas nog wel dat ook bij ons de levertijden nog onder druk staan. We kunnen wel goed aangeven wanneer de keukens en badkamers geleverd en geïnstalleerd worden, maar de vertraging zien we vooral bij apparatuur. En dat is jammer, want je wilt natuurlijk voor je klant alles in één keer doen. Dat dat niet altijd lukt is jammer, maar je moet er wel duidelijk in zijn. Helaas hebben we er mee te maken, dus zeggen we tegen klanten vaak: hou nog even de oude apparatuur in huis, tot echt alles thuis geleverd is, want anders kan het zijn dat je even zonder zit. Aan de andere kant is het juist mooi om te zien dat door sterk stijgende Europese vraag wij juist binnenkort onze luxere keukens nog sneller kunnen leveren: binnen vier weken zelfs! Dat komt omdat onze keukenfabrikant, de grootste in Europa, investeert in uitbreiding met een derde fabriek en daardoor een enorme versnelling in productie en levering kan realiseren. Voor onze projectkeukens geldt overigens al dat dat heel snel kan, namelijk in tien werkdagen, maar dan is alleen je keuze beperkter. Daarom zijn we blij dat onze keukenfabrikant nu leidend wordt in korte levertijd.”

Apps voor koelkast en wasmachine

„De huidige woningmarkt heeft natuurlijk zijn invloed. Wij merken het vooral aan wat oudere kopers die hun huis goed verkocht hebben en kleiner maar luxer en comfortabel gaan wonen. Overwaarde wordt steeds vaker ingezet om de inrichting naar een hoger plan te tillen. Mooier, luxer, we zien dat heel duidelijk terug in meer en uitgebreide apparatuur in de keukens en meer wellness in de badkamer. Daarnaast zien je in algemene zin dat bijvoorbeeld de afzuigkap steeds vaker wordt ingeruild voor afzuiging in de kookplaat. Niet alleen meer bij de kookeilanden, maar ook bij rechte en hoekkeukens. En zo neemt de trend naar meer persoonlijke accentvoorkeuren en kleur ook meer toe, net als de meer luxe uitvoering. Na bijvoorbeeld de rvs- en chromen kranen kwamen de zwarte kranen; nu zien we steeds vaker allerlei gekleurde kranen en neemt tegelijk ook de keuze voor matzwart toe. Een kleur die je ook meer terugziet in apparatuur. Het bekende zwartglanzende front wordt steeds vaker ingewisseld voor matzwart. En fabrikanten bieden steeds meer geheel matzwarte apparatuur aan. En technologie zoals wifi dringt steeds meer door in allerlei apparatuur, waardoor steeds meer via apps gecommuniceerd kan worden. Als de was klaar is, krijg je een berichtje op je telefoon. En als je in de supermarkt staat, kun je kijken wat er nog in de koelkast staat.”

„Hoe uitgebreid de mogelijkheden ook zijn, de basis van wat wij doen ligt in de manier waarop we bij Keukensale en Sanisale met onze klanten omgaan. Want wij zien onze klanten graag nog een keer terug!”

www.sanisale.com

Geplaatst op: 14 oktober 2021

[GA TERUG]

Geef uw reactie:

Je e-mailadres wordt niet bij je reactie gepubliceerd. We verwerken je reactie alleen om je eenmalig op de hoogte brengen van plaatsing of afwijzing van je reactie. Je naam wordt alleen geplaatst bij de reactie. Deze wordt verder niet verwerkt.

Uitgelicht