Aangeboden door TRENDSHIP - 2020 / TRENDSHIP IS LIVE OP 19 EN 20 OKTOBER

2020 / TRENDSHIP IS LIVE OP 19 EN 20 OKTOBER

In een tijd dat vrijwel niets zeker lijkt, weten we één ding wel: de vraag naar verbinding is groot. Als mensen samenkomen, ontstaat creativiteit, plezier en inspiratie. Waar zakelijke evenementen nu vooral de online verbinding zoeken, besluit het zakelijke congres Trendship het daarom anders te doen. Op 19 en 20 oktober geeft Trendship een positief signaal af door live terug te keren. Niet digitaal, ‘live’ heet bij Trendship elkaar recht in de ogen kunnen kijken. Het wil hiermee een toonaangevend uithangbord van ondernemerschap, creativiteit en flexibiliteit zijn.

Trendship heeft zich op de kaart gezet als een innovatiecongres voor de professional van vandaag en morgen. Gestart in Heerenveen, de afgelopen drie jaren huist het evenement in Groningen en is het in handen van NDC mediagroep. De afgelopen jaren werd de identiteit van Trendship voornamelijk bepaald door grote namen, podia en bezoekersaantallen. Dat groot ook anders kan, realiseren de gezichten achter Trendship zich de afgelopen maanden.

PERSOONLIJKE IDENTITEIT

,,Met de intrede van Covid-19 begon bij ons de zoektocht naar een innovatief concept. We probeerden ons niet te beperken, maar vooral de vrijheid te zoeken in de beperkingen. En zo ontstond er in één keer ruimte voor andere, creatieve concepten”, omschrijft organisator Joël Darius, tevens werkzaam als strateeg bij NDC mediagroep. ,,We realiseerden ons dat we groots vaak associeerden met kwantitatieve waarden, maar dat deze waarden niet automatisch de de identiteit van Trendship vormen. De echte identiteit wordt bepaald door het verrassend samenbrengen van mensen. Mensen verbinden. En dát kan nog steeds, daar geloven we als team heilig in. Sterker nog, Trendship wordt daarvan dit jaar het lichtende voorbeeld. De opvallende paradox is ontstaan dat de afstanden onderling niet eerder zo groot waren, maar dat we met Trendship 2020 de meest persoonlijke editie ooit gaan neerzetten”.

,,DE OPVALLENDE PARADOX IS ONTSTAAN DAT DE AFSTANDEN ONDERLING NIET EERDER ZO GROOT WAREN, MAAR DAT WE MET TRENDSHIP 2020 DE MEEST PERSOONLIJKE EDITIE OOIT GAAN NEERZETTEN”.

VERTROUWEN

Of dat allemaal een makkie is, een evenement organiseren in tijden waar Covid-19 het nieuws domineert? Het antwoord laat zich raden. Het team van Trendship prijst zich daarom gelukkig met het vertrouwen van meerdere partijen als SNN, NHL Stenden en de Gemeente Groningen die willen blijven investeren in de Noord-Nederlandse infrastructuur. ,,Net als NDC mediagroep willen zij de industrie draaiende houden. Als deze periode ons iets heeft geleerd, is dat we hiervoor duurzaam wendbaar moeten zijn. Daar is en blijft ondernemerschap en innovatie voor nodig”.

BUILDING TOMORROW

Het gekozen thema van Trendship dateert al uit het pre-Covid tijdperk, maar is actueler dan ooit. ,,Building tomorrow is meer dan een thema, het is een eigenlijk een doel. Samen met zo’n 1.500 studenten, bestuurders en besluitvormers zoomen we op 19 en 20 oktober in op actuele thema’s. We zetten onderwerpen als het klimaat, privacy, ondernemerschap, werk, health en voeding op de kaart. Tijdens Trendship kijken we vanuit deze zes subthema’s naar wat we vandaag kunnen doen om morgen een positieve bijdrage aan het Noord-Nederlandse woon-, werk- en leefklimaat te leveren”.

PROGRAMMA

Met bezoekersaantallen van naar de verwachting 1.500 mensen, blijft Trendship een drukbezocht evenement. Anders dan tijdens al haar voorgaande edities brengt Trendship de mensen niet in één zaal samen, maar start het programma op meerderde locaties. Eén hoofdlocatie worden er nu ruim tien, één hoofdstad zijn er nu twee geworden. Naast Groningen resideert Trendship dit jaar tevens in Leeuwarden.

,,Je kunt wel zeggen dat we hiermee uit een ander vaatje tappen, maar we organiseren het nog steeds met dezelfde dosis energie, lef en bravoure. Er staat veel op het spel, maar het vertrouwen is groot. Het leidende thema van Trendship is altijd innovatie geweest. In 2020 laten we zien dat we ook zelf meer dan ooit innovatieve spelmakers zijn. Op dit moment werken we de finesses voor deze editie uit. Vervolgens zijn we in september terug met het volledige programma en zoomen in op de full-experience die Trendship 2020 gaat worden”, sluit Darius af.

https://trendship.nl/

Geplaatst op: 10 september 2020

[GA TERUG]

Geef uw reactie:

Je e-mailadres wordt niet bij je reactie gepubliceerd. We verwerken je reactie alleen om je eenmalig op de hoogte brengen van plaatsing of afwijzing van je reactie. Je naam wordt alleen geplaatst bij de reactie. Deze wordt verder niet verwerkt.