Van Hulley gaat B2B-markt op met nieuwe producten en relatiegeschenken

Van Hulley gaat B2B-markt op met nieuwe producten en relatiegeschenken

Vorig jaar zorgde Van Hulley ervoor dat de docenten en het onderwijssteunend personeel van alle mbo-opleidingen van Noorderpoort een waszak gemaakt van oude overhemden in hun kerstpakket kregen. Nu gaat het naaiatelier serieus de business-to-business markt op.

Van Hulley maakt sinds een aantal jaren naam met hippe boxershorts, gemaakt uit oude overhemden. Daar wordt nu een nieuwe variant aan toegevoegd. Er werd al geëxperimenteerd met relatiegeschenken, en het Groningse atelier gaat er nu meer werk van maken. Van gebruikte bedrijfskleding worden nieuwe producten en relatiegeschenken gemaakt.

Ook met deze nieuwe tak blijft Van Hulley een sociale onderneming, want het fundament wordt niet gevormd door deze producten. Dat ligt bij de werkervaring en de opleiding die het bedrijf biedt aan vooral buitenlandse vrouwen. Van Hulley is hun duwtje in de rug.

Nieuwe markt

Waar de onderbroek-uit-overhemd geleverd werd aan de consument, gaat Van Hulley nu dus in zee met de business. Een heel nieuwe markt. Het UMCG krijgt dinsdag 4 december eigen bedrijfskleding teruggeleverd in de vorm van nieuwe producten.

,,Die bedrijfskleding kan altijd nog geshredderd worden, dachten we’’, zegt Van Hulley-oprichtster Jolijn Creutzberg. ,,Laten we er eerst eens nieuwe dingen van maken, zoals relatiegeschenken.’’ Zakjes om oordopjes op te bergen, bijvoorbeeld. Of placemats. Twee ontwerpers gingen ermee aan de slag. Schorten, babykleertjes, van alles rolde eruit.

Meer piekmomenten

De hergebruikte bedrijfskleding wordt voortaan deels teruggeleverd in de vorm van onder meer reissetjes (denk aan een waszak of een opberghoesje voor opladers). Dat is meteen een aardig presentje voor buitenlanders die in Groningen onderzoek komen doen.

Creutzberg: ,,Zo’n cadeautje is ook nog eens heel herkenbaar, het is origineel en we doen er goede dingen mee, zoals hergebruik. Het zijn bovendien mooie verhalen. Voor Van Hulley is dit van groot belang. We willen groter worden en meer vrouwen helpen. Wat we tot nu deden, de boxershorts, die verkoop je vooral rond kerst. En als we in een maand een paar bezoekjes aan bedrijvenverenigingen of Rotaryclubs hebben gebracht, dan hebben we het even druk. Maar nu krijgen we veel meer piekmomenten.’’

Het verhaal voor Van Hulley is simpel: ze moeten groeien. Niet om het geld, maar om meer vrouwen te kunnen helpen én om meer kleding een nieuw leven te geven. Creutzberg wil graag met een tweede groep vrouwen aan de slag. De vrouwen bij Van Hulley doen niet alleen werkervaring op, ze gaan ook naar school. ,,We zien hier ter plekke wat er met de vrouwen gebeurt als ze uit hun isolement komen’’, benadrukt ze. ,,Dat alleen al geeft zo veel lol. Het mes snijdt bij ons aan meer kanten.’’

Bron: Dagblad van het Noorden

Bouke Nielsen (Journalist)

Bouke Nielsen (Journalist)

Geplaatst op: 4 december 2018

[GA TERUG]

Geef uw reactie:

Je e-mailadres wordt niet bij je reactie gepubliceerd. We verwerken je reactie alleen om je eenmalig op de hoogte brengen van plaatsing of afwijzing van je reactie. Je naam wordt alleen geplaatst bij de reactie. Deze wordt verder niet verwerkt.