De Groningse startup Klippa, bekend van de digitale kassabon, heeft in een tweede investeringsronde 250.000 euro opgehaald. De nieuwe investeerders zitten achter initiatieven als Scoupy (Valentijn Bras, Geert Luyendijk en Jeroen Lubbers) en Short Stay Group (Patrick Grasso). Het is een nieuw succes voor Klippa, dat eerder dit jaar met hun dochterbedrijf KlippaCast al een plek in de Fintech Accelerator van Startupbootcamp veroverde en de ASN Bank Wereldprijs won.
Yeelen Knegtering, co-founder en CEO van Klippa, laat weten dat het bedrijf bewust op zoek is gegaan naar zogenaamd slim geld. “Investeringen ophalen in financiële zin is natuurlijk belangrijk om te groeien, maar waar je nog meer aan hebt zijn ervaring en zakelijke contacten. Ze kunnen je tevens behoeden voor veelgemaakte ondernemersfouten.”
Bekijk ook: In gesprek met Yeelen Knegtering
Het geld wordt gebruikt voor de lancering van de seamless digitale kassabon, aldus Knegtering. Klippa begon drie jaar geleden met een app om bonnen te scannen en te bewaren in de cloud. Tijdens een zakenreis naar Helsinki vroegen de oprichters zich af of dat nou echt de toekomst was. Zo ontstond de seamless digitale kassabon, een bon die je binnen een seconde na het pinnen bij een winkel, automatisch in het transactieoverzicht van je bank krijgt. En als ondernemer krijg je de bon zelfs direct in je boekhoudpakket.
“Het voorkomt enorm veel administratieve rompslomp voor bedrijven en zorgt ervoor dat je als consument altijd je garantie kunt claimen. Als heel Nederland om is besparen we met Digibon samen miljoenen kilo’s giftig papieren afval per jaar”, aldus Knegtering.
Voorlopig zit Klippa goed qua geld, maar de ambities zijn groot. “Om in 2019 internationaal hard te groeien werken we nu aan een plan voor onze Series A”, vertelt Knegtering. Momenteel zijn er gesprekken gaande met partijen in Polen en Zwitserland om ook over de grens te lanceren.