De app van de accountant

De app van de accountant

De app van de accountant

Meegroeien in deskundige informatievoorziening. Deskundig, betrouwbaar en dichtbij. Theo Trox, accountant voor de regio met kantoren in Loppersum en Winsum, vindt het tijd voor een eigen app. Een app voor zijn klanten en anderen die nog geen klant zijn: deskundige informatievoorziening voor mensen die ondernemen.

NOORDZ BRANDED

„Van schilders of maakbedrijven tot exporterende en sterk op technologie gebaseerde mkb- bedrijven, samenwerkingsverbanden, vennootschappen en zzp-ers; onze klantgroep is divers en in hoofdzaak regionaal. Vanaf 2008 hebben Gerrit Mendelts en ik zijn accountantskantoor in Loppersum samen voortgezet, in 2015 heb ik het bedrijf van hem overgenomen. Sinds twee jaar heb ik ook een kantoor in Winsum, met Kees Douma als eerste aanspreekpunt. We willen er zijn voor de omgeving, dit is ons woon- en werkgebied. Voor de leefbaarheid in onze regio is het van groot belang dat diensten als accountants en administratiekantoren deskundig en dichtbij zijn. Voor iedereen toegankelijk.”

Technologie hoort erbij

„De dienstverlening wordt meer divers omdat een deel van onze klanten meer verdieping wenst, sneller zicht wil hebben op cijfers en adequaat geïnformeerd wil worden over ontwikkelingen in wet- en regelgeving. De vraag wat je klanten nodig hebben, heeft geleid tot de keuze voor een eigen app. Die stappen in technologie om dienstverlening te verbeteren en klanten te ontzorgen, hoort erbij. Het hoort er net zo bij als het kwaliteitsstempel dat je dossiers op orde zijn en je zaken goed geregeld.”

„We zijn als accountantskantoor extern intermediair tussen ondernemer en belastingdienst en banken. Intern moet je zorgen dat je aan ondernemers, management en directies van bedrijven tijdig de goede informatie kunt leveren, zodat zij de juiste besluiten kunnen nemen.”

Onafhankelijkheid koesteren

Blijft uw accountantskantoor onafhankelijk naar de belastingdienst toe of gaat u mee in het zogeheten horizontale toezicht? „Juist die onafhankelijkheid moet je koesteren. Met een gerust hart inzage kunnen geven in je dossiers en een goed contact hebben voor inhoudelijk overleg, is heel gezond en van belang voor je klant. Maar je bent er in de eerste plaats voor het dienen van zijn belang, daar kan geen misverstand over zijn.”

„De verandering van ons vak zit in de manier waarop en in de middelen waarmee je de ondernemer kunt ondersteunen. En in de behoefte om steeds meer informatie te delen op een toegankelijke manier; zie daar het belang van het introduceren van onze app. Zo ontzorgen we een deel van onze klanten die graag via smartphone of tablet informatie van ons verkrijgt en kunnen we makkelijk informatie delen, bijvoorbeeld over de afbouw van pensioenen in eigen beheer. Voor ons als modern accountantskantoor telt dat we meegroeien in een blijvend deskundige dienstverlening en in het bieden van betrouwbare oplossingen voor onze klanten.”

Mendelts & Trox
Molenweg 58, Loppersum
(0596) 572 655
www.mendeltstrox.nl

Geplaatst op: 10 november 2017

[GA TERUG]

Geef uw reactie:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *